לחשוב כמו קוסם זאת בעצם הזדמנות לפיתוח חשיבה, אחרת. ולפיתוח כישורי חיים, מהחשובים.
כישורי החיים הנרכשים:
שיפור תקשורת אישית, בטחון עצמי, יכולת 'עמידה' מול קהל , תכנון ובניית קסם מהרעיון ועד לביצוע, תהליך עבודה ואימון, התמודדות עם כישלון !,קבלת ביקורת וחזרה לשדה האימונים במידת הצורך, יכולת התנסחות מדויקת בדיאלוג, (אתה רוצה משהו שהמתנדב יעשה, תסביר לו במדוייק), התמודדות עם 'התנגדויות' (אף אחד לא מאמין לך באמת). והכי חשוב התענוג הגדול בלהפתיע ולשמח אחרים.
קוסמים חושבים מסתבר, אחרת. הם יודעים למשל למצוא את ה'בליינד ספוט' של הצופה, הם יודעים להסיח את הדעת, לגרום להאמין אפילו בדברים שאינם. המיתוס של 'היד זריזה מהעין' או להיפך, מוטעה. אין כמעט צורך בזריזות אצבעות. יש צורך בחשיבה אמיתית 'מחוץ לקופסא'. צריך להיות מסוגל לתכנן הרבה מהלכים קדימה, לראות בדמיון ב 360 מעלות, להסתיר, לשלוף, להגיב, לעכב, לדחוף, לעצור לפעמים, הרבה פעולות בו זמנית.
במהלך מפגשי הלימוד נלמד את עקרונות החשיבה של הקוסם, נפצח ונפתח קסמים, נתעסק בדינמיקה של חדרי בריחה מנקודת המבט של הקוסם, נלמד ונתנסה בעקרונות מתמטיים קלאסיים והשפעתם על עולם הקסמים, נבין עקרונות פיסיקליים ואפילו ניגע בעולם הנסתר, זה שמעבר. בכל שיעור לומדים ומקבלים לפחות קסם אחד.
מאחורי כל קסם יש עולם שלם של חשיבה מסוג 'אחר' מהסוג שמצליח להערים על כולם, קטנים כגדולים, חכמים כטיפשים. זה לא סתם 'מתוחכם' זה מגיע מאזור ה'דמדומים' של החשיבה האנושית, זה מצליח לבלבל את החושים, בד"כ הראייה, זה מבלבל את ה'סדר' של המציאות ומטריד, לפעמים הקסם הזה שראית 'במו עיניך' מלווה אותך שנים.
עכשיו תחליט, אתה קוסם או צופה?
במהלך הקורס חווים המשתתפים התנסות מקרוב של הנושאים הבאים:
לימוד קסמים, 'פיצוח' קסמים, פיתוח חדרי בריחה, 'פיצוח' חדרי בריחה, פיתוח כישורי חשיבה, קצת חשיבה לוגית, נגיעה בתיאטרון ובמה הרבה יצירתיות והרבה קסם.
אורך כל מיפגש עד 90 דק', לקבוצות של עד 20 ילד, בכל מפגש מקבלים קסם 'שווה' במתנה. (וזה יקר)
"קסמים, מדע וקצת תיאטרון"
*אנחנו גמישים להתאים את התכנית שלנו 'לפי מידה', המידה שלכם
התכנית מותאמת לרמת המשתתפים בה, היא מתאימה לילדים מגיל 9 ומעלה, כולל מבוגרים.
שיעור מס' | בכל שיעור לומדים קסם ומקבלים אותו במתנה, בכל שיעור מודגם 'קסם בלתי אפשרי' ללא הסבר לצורכי עידוד חשיבה אחרת. |
1 | מבוא: על ההיסטוריה של עולם הקסמים, 'תפקיד הקוסם' לאורך ההיסטוריה, משאמן לבדרן, השהיית הספק, הבדלים בין מדע לקסם, איפה הגבול עובר? לימוד קסם- 'החידה של קליוסטרו'. |
2 | מיסטיקה? כלים למדידות שאינם מדעיות, מכשיר מדידת אנרגיה, הטלת הספק. לימוד קסם – (ניסוי מיסטי לא מבוקר) איתור אבן 'מזל' בקופסאות גפרורים. |
3 | מזל? מזל טוב? עין הרע? הסטטיסטיקה של מטבעות נופלים, האמנם צירוף מקרים? לימוד קסם: 6 פיסות נייר והימור כפוי אחד. |
4 | כישורים של קוסם, קור רוח ושליטה בחבילת קלפים, תרגול ומציאת שיטות לסידור חבילת קלפים במהירות שיא. מדידות אישיות ושיפור היכולת. לימוד קסם : איתור קלף של מתנדב ב 3 דרכים יצירתיות |
5 | לראות ולסבול, 'להיכנס לראש של הקוסם' – שיעור מתסכל בניסיונות פיצוח של קסמים קלאסיים בחבילת קלפים המודגמים בכיתה LIVE, לימוד קסם בחבילת קלפים 'תעביר לי'. |
6 | מתמטיקה בשרות הקוסם– 3 להטוטי קלפים שבסיסם מתמטי, פיצוח, תרגול, הבנת העקרונות המתמטיים. |
7 | מתמטיקה עתיקה – העולם של ריבועי הקסם, הבנה, יצירה ותרגול, לימוד קסם – נבואה עצמית של ריבוע קסם |
8 | גאון מתמטי ברגע – טכניקות שימושיות בקסמים שיוצרות תחושה של 'גאון מתמטי' – לימוד קסם : 'איש הציפורים' |
9 | 'תורת המשחקים' טעימונת : דילמת האסיר, מכירה פומבית, גם 'המקום השני' משלם, השקעה נכונה את מי כדאי לי לבחור בתור השחקן המצטיין? לימוד קסם – מתי יבוא הג׳וקר |
10 | ניסים במציאות – 'חוק ליטלווד', הגדרה אישית של נס, 'סיפורי ניסים' בתרגום מדעי, לא הכל פתיר בעולם, לימוד קסם: סביבון מעורר ניסים |
11 | לוגיקה וחשיבה יצירתית – אוסף חידות הדורש שילבו של לוגיקה עם חשיבה 'ממזרית' במהלך השיעור ננסה לפתור 3 תעלומות בלתי הגיוניות בעליל, האמנם? לימוד קסם: חידת טייק אווי. |
12 | הקסם שבחדרי הבריחה: ניסיון פתירה של 5 תעלומות שונות מתוך חדרי הבריחה של הקוסם, הבנת העקרונות והשיטה. לימוד קסם: מוטות משתחררים חידת הגיון מפלסטיק |
13 | פיתוח תעלומה בחדר בריחה : חלק ראשון חלוקה לקבוצות עבודה, פיתוח חידה עם אביזרים קיימים לימוד קסם: טכניקה מדירה שינה בחבילת קלפים. |
14 | פיתוח תעלומה בחדר בריחה: חלק שני, פיין טיונינג ובדיקה מול 'קהל חי' לימוד קסם: טלפתיה עם 2 קוביות |
15 | חצי שיעור סיכום: 'רשימת מכולת' של כל העקרונות שנלמדו ותרגלנו, שיחה פתוחה על 'לחשוב כמו קוסם', בחצי השיעור השני תרגול בקבוצות לקראת אירוע הסיום. |
16 | הצגת תכלית – מופע התלמידים, קבלת פנים קסומה סביב שולחנות ודיאלוג עם ההורים/אורחים, וכמובן הדגמת קסמים וחידות מחדר הבריחה שפיתחנו. |